Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlair, Billie Goode
TitelA Case Study of Five Principals At Work: Questioning the Impact of Supervision on Long-Range Planning.
Quelle(1991), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Effectiveness; Administrator Responsibility; Educational Planning; Elementary Education; Long Range Planning; Personnel Evaluation; Principals; School Administration; School Supervision; Supervisory Methods
AbstractFindings from a longitudinal case study that explored the relationship between principals' supervisory practices and school success in meeting long-range planning goals are presented in this paper. Methodology involved a questionnaire, interviews, and observations of five elementary school principals in Riverside County, California. Findings indicate that newer principals were more likely to postpone development of evaluative practices or strategic planning, and that principals with 3-5 years of experience implemented well-developed planning cycles into their staff supervision processes. An outcome of the study was the facilitation of good supervision practices in relation to long-range planning. One figure is included. The questionnaire is included in the appendix. (2 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: