Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRouhol-Amin, Irandokht
InstitutionMontgomery County Public Schools, Rockville, MD. Office of Instruction and Program Development.
TitelL'Afrique. Niveau VI. Base sur le programme scolaire de sciences sociales de Montgomery County Public Schools (Africa. Grade 6. Based on the Social Studies Curriculum of the Montgomery County Public Schools).
Quelle(1987), (135 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Behavioral Objectives; Black History; Colonialism; Course Descriptions; Dance; Developing Nations; Educational Objectives; Family (Sociological Unit); Foreign Countries; French; Geography; Government (Administrative Body); Grade 6; Immersion Programs; Instructional Materials; Intermediate Grades; International Relations; Music; Social Studies; Tests; Vocabulary; Africa
AbstractThe grade 6 social studies curriculum on Africa for French immersion is outlined. The syllabus consists of seven units. Each contains an instructional objective (in English); a number of specific performance objectives; and for each performance objective, required and optional vocabulary, a list of related activities, and exercises for classroom use. Unit topics include: general physical and cultural characteristics of the African continent; the social, political, and economic role of families in selected African ethnic groups; early African civilizations; human developments in African countries from European contact through independence movements; the ways in which African people in selected countries meet contemporary challenges; the global concept of interdependency as it relates to African nations and the rest of the world; and the contributions of people of African heritage to U.S. history, culture, and growth. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: