Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrawley, Frank E.; Koballa, Thomas R., Jr.
TitelHispanic-American Students' Attitudes toward Enrolling in High School Chemistry: A Study of Planned Behavior and Belief-Based Change.
Quelle(1991), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavior Change; Behavior Theories; Beliefs; Career Choice; Chemistry; Cultural Background; Decision Making; Enrollment Influences; High Schools; Hispanic American Students; Motivation; Parent Participation; Predictor Variables; Questionnaires; Science Education; Secondary School Science; Sex Differences; Student Attitudes
AbstractThe study sought to: (1) identify the determinants that motivate Hispanic-American students to enroll in high school chemistry; and (2) determine if providing belief-based information to students and their parents/guardians increases chemistry registration. The Theory of Planned Behavior (TPB) and Elaboration Likelihood Model (ELM) guided the study. Belief-based information about chemistry enrollment was collected from 69 students and was content analyzed. Once identified, the modal salient beliefs and referents guided development of the Chemistry Interest Questionnaire (CIQ), audiotaped messages, and accompanying information sheets. Messages were administered to one control and three experimental groups. One week later 598 students completed the CIQ. Shortly thereafter they registered for fall, 1990 courses. Findings support use of the TBP and ELM. Chemistry enrollment for students in the student only message group exceeded chance expectations. (24 references) (Author/KR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: