Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBilello, Joseph
TitelInteraction and Interdependence: University-based Architectural Education and the Architectural Profession.
Quelle(1991), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Attitudes; Architectural Education; College Faculty; Cooperation; Higher Education; Interaction; Intergroup Relations; Outcomes of Education; Professional Education; Professional Occupations; Student Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractThis paper explores the relationship between university-based professional education and society as viewed by the architectural profession. The problem under investigation is the extent to which university-based professional education has become disjointed and more university-referential, less interdependent, and less interactive with society, and how the connections between education, practice, and society are put under stress. First, the report presents an overview of the history of the architectural profession, its education, regulation, standardization, and its evolvement to being more attentive to specialized educational concerns versus professional preparation. Next, the current issues between architectural education and the profession are examined from the perspectives of university students, faculty, administrators, and practicing architects. Finally, the report discusses ways to improve architectural education and professional preparation stressing interdependent endeavors between academia and the profession. Contains a 36-item bibliography. (GLR)
AnmerkungenAmerican Institute of Architects, 1735 New York Ave NW, Washington, DC 20006 ($10.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: