Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurphy, Joseph; und weitere
InstitutionNational Center for Educational Leadership, Nashville, TN.
TitelRestructuring Schools: Fourteen Elementary and Secondary Teachers' Perspectives on Reform. Occasional Paper No. 9.
Quelle(1991), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Educational Change; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Participative Decision Making; School Based Management; School Restructuring; Teacher Attitudes; Teacher Morale; Teacher Response
AbstractFew efforts have been made to inject teachers' voices into discussions on school restructuring. Qualitative, in-depth interviews were conducted with 14 teachers to ascertain what the "average" teacher thinks about restructuring. The majority of interviewees held positive perceptions about restructuring, but opinions differed on the feasibility of changing schools. Hopes for interdisciplinary curriculums integrated across time and subject matter and for school climates that fostered a sense of unity were widespread. Teachers also expressed desires for more freedom to teach what they think is best and additional support personnel. Almost all teachers felt that more social and academic benefits would be available to students as a result of restructuring. The interview questionnaire is appended. (26 references) (EJS)
AnmerkungenHarvard Graduate School of Education, The National Center for Education Leadership, 443 Gutman Library, 6 Appian Way, Cambridge, MA 02138 ($4.00 prepaid).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: