Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenFilby, Nikola N. (Hrsg.)
InstitutionFar West Lab. for Educational Research and Development, San Francisco, CA.; County Superintendents' Association of California.
TitelMiddle Grades Reform: A Casebook for School Leaders.
Quelle(1990), (125 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Role; Case Studies; Change Strategies; Educational Change; Educational Environment; Educational Improvement; Educational Philosophy; High Risk Students; Instructional Innovation; Interdisciplinary Approach; Intermediate Grades; Junior High Schools; Leadership; Middle Schools; Preadolescents; School Restructuring; Student Needs; Teacher Administrator Relationship; Team Teaching; California
AbstractThe result of a collaborative effort to meet the needs of California educators in middle-grades reform, this volume provides access to the best ideas in research and practice, and support for local improvement efforts. The casebook format tells the strategies, problems, and diverse actions of educators focusing on the "how" of leading a school into and through the change process. A nautical metaphor captures much of what is known about school change using the following six elements: (1) getting launched; (2) establishing a destination; (3) supporting the crew; (4) navigating; (5) ports of call; and (5) not alone at sea. Editor-written text introduces research-based concepts and suggests key issues to think about. Complementing this are case descriptions written by California educators about California middle-grades education that provide concrete examples. Comments and discussion questions help stimulate analysis. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: