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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Hamburg (West Germany). Inst. for Education.
Titel
A Selective Bibliography on Literacy in Industrialised Countries = Une Bibliographie Selective sur l'Alphabetisation dans les Pays Industrialises. UIE Reports 3.
This bibliography focuses on research in adult literacy and basic education. The general categories, which were determined on the basis of the agenda of the conference for which it was prepared, include bibliographies; history of literacy/illiteracy; theory of literacy; literacy provision (examples from local to international); literacy and schooling/cultural literacy; methodology of literacy; intergenerational approaches; literacy, employment, and work; statistics and measurement; international conferences; and newsletters. The 251 entries are presented in alphabetical order by author or sponsoring organization or institution and provide this additional information: title; place of publication and publisher; and pagination. The 16 entries for the newsletters identify frequency of publication, sponsoring organization or institution, and address. An introductory note and table of contents are provided in French as well as English. The majority of the citations are in English or French. (YLB)
Anmerkungen
Unesco Institute for Education, Feldbrunnenstrasse 58, W-2000 Hamburg 13, Federal Republic of Germany.
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Standortunabhängige Dienste
Giere, Ursula; Hautecoeur, Jean-Paul: A Selective Bibliography on Literacy in Industrialised Countries = Une Bibliographie Selective sur l'Alphabetisation dans les Pays Industrialises. UIE Reports 3. 1990.
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