Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Neil L.; Montoya, Alicia L.
TitelMeeting the Needs of Limited English Proficient Children through Staff Development.
Quelle(1990), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege School Cooperation; Concept Formation; Elementary Education; English (Second Language); Higher Education; Hispanic Americans; Inservice Teacher Education; Limited English Speaking; Literature Reviews; Picture Books; Reading Instruction; Second Language Instruction; Staff Development; Teaching Methods; Visual Learning; Visual Literacy
AbstractA review of literature on the use of wordless picture books to develop language skills is presented as background for the relatively brief description of a project in which wordless picture books were used with Latino children. The project is a collaborative one between Bloomsburg University, Kutztown University, and Thomas Ford Elementary School (Pennsylvania). Thomas Ford Elementary School currently serves a culturally diverse population which includes 74 percent Latino students. Based upon recognized needs of the Reading School District, this project's main objective is to enhance concept and language development in Latino children through the use of wordless picture books and to train teachers in the most effective use of these books. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: