Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevinger, Beryl
InstitutionUnited Nations Children's Fund, Paris (France).; United Nations, New York, NY. World Food Programme.; United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France).
TitelMalnutrition, School Feeding and Educational Performance. Notes, Comments...No. 186 = Malnutrition, alimentation scolaire et resultats educatifs.
Quelle(1989), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Breakfast Programs; Cognitive Development; Developed Nations; Developing Nations; Elementary Secondary Education; Intelligence Tests; Literature Reviews; Lunch Programs; Nutrition; Public Schools; Research Needs; School Effectiveness; Socioeconomic Status
AbstractStudies reviewed in this paper analyze the relationship between School Feeding Programme (SFP) participation and cognitive development in both developing and industralized countries. Contents concern: (1) the relationship betweeen diet and cognitive development; (2) limitations of intelligence quotient tests and the need for more adequate instruments; (3) school feeding programs and the socioeconomic backgrounds of students; and (4) long-term behavioral effects. In summary, findings fail to provide a strong basis for any policy decision regarding the relationship between SFP participation and cognitive development in malnourished children. Studies are inadequate due to lack of methodological rigor. The investigations, however, do highlight the need for additional research into the relationship between SFPs and cognitive development. Some recommendations for further research are offered. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: