Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRusch, Frank R. (Mitarb.)
InstitutionIllinois Univ., Champaign. Secondary Transition Intervention Effectiveness Inst.
TitelResearch in Secondary Special Education and Transitional Employment.
Quelle(1990), (182 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Adults; Definitions; Disabilities; Education Work Relationship; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Job Placement; Labor Turnover; Minority Groups; Parent Participation; Peer Relationship; Secondary Education; Special Education; Supported Employment; Training Methods; Transitional Programs
AbstractThis compilation of eight research papers covers various aspects of secondary-level special education and transitional employment involving individuals with mild to profound disabilities. Titles and authors of the papers are: "Parent Involvement in Transition Programs" (Jeff McNair and Frank R. Rusch); "Using a Cognitive-Process Approach To Teach Social Skills" (Lana Collet-Klingenberg and Janis Chadsey-Rusch); "An Analysis of Minority Status Supported Employees in Relation to Placement Approach and Selected Outcomes" (Philip G. Wilson and others); "Analysis of Co-worker Involvement in Relation to Level of Disability versus Placement Approach among Supported Employees" (Frank R. Rusch and others); "Toward a Definition of Social Skills: Implications for Adults with Mental Retardation in Employment Settings (Janis Chadsey-Rusch); "Social Interactions of Secondary-Aged Students with Severe Handicaps: Implications for Facilitating the Transition from School to Work" (Janis Chadsey-Rusch); "An Analysis of the Reasons for Job Separations in Relation to Disability, Placement, Job Type, and Length of Employment" (Thomas R. Lagomarcino and Frank R. Rusch); and "Co-worker Involvement Scoring Manual and Instrument" (Frank R. Rusch and others). (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: