Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSummers, Marcia; Piburn, Donald
InstitutionUtah State Univ., Logan. Early Intervention Research Inst.
TitelA Study of Families with Two Handicapped Children.
Quelle(1989), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Disabilities; Family Characteristics; Family Problems; Family School Relationship; Family Size; Intervention; Parent Attitudes; Parent Education; Severe Disabilities
AbstractThe study compared 55 families with 2 moderatly to severely handicapped children, with 55 families with a single handicapped child. Comparisons were made for family characteristics and relative effectiveness of two intrventions (increased service intensity and parent involvement). Families with two handicapped children had significantly lower income and higher paternal unemployment, were more likely to be on public assistance, but were more likely to see themselves as close to their ideal. While greater intensity of services produced little differential impact on families of one versus two handicapped children, parent intervention programs appeared to have particular value for families with two handicapped children. Implications for professionals working with such families are drawn. Contains 16 references and 5 tables. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: