Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMutchler, Sue E.
InstitutionSouthwest Educational Development Lab., Austin, TX.
TitelEight Barriers to Changing Traditional Behavior: Part One. Insights on Educational Policy and Practice, Number 18.
Quelle(1990) 18, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChange Strategies; Elementary Secondary Education; Participative Decision Making; Resistance to Change; School Based Management; School Restructuring
AbstractImplementing shared decision making in school-based management requires fundamental changes in traditional behavior. Initiation of restructuring systemic authority and decision-making arrangements requires changing deeply held beliefs and developing new roles and relationships. A recent survey of educational practitioners identified eight major barriers to change, which include: (1) fear of taking risks; (2) fear of losing power; (3) resistance to changing roles and responsibilities; (4) lack of trust; (5) lack of definition and clarity; (6) inadequate or inappropriate resources; (7) lack of skills; and (8) lack of hierarchical support. The first five are discussed in this first of a two-issue report; the last three are examined in the second issue. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: