Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBanathy, Bela H.; Jenks, C. Lynn
InstitutionFar West Lab. for Educational Research and Development, San Francisco, CA.
TitelThe Transformation of Education by Design: A Leadership Guide for Educational Decision Makers.
Quelle(1990), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Change Strategies; Community Role; Educational Change; Educational Innovation; Educational Planning; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Futures (of Society); Leaders Guides; Leadership Training; Models; Resistance to Change; Systems Analysis; Workshops
AbstractThis guide is the second of three documents that make up a Professional Development Package for Educational Systems Design. The intended audience for this guide is a leadership group empowered to provide leadership, policy direction, and support for a design effort. This group may consist of the educational leadership in a community in cooperation with the school board and other key community leaders. Organized around key concepts and requirements that leadership must address to initiate and sustain an effective design inquiry process, the guide is to be used in a 3-day workshop for a leadership group. The listed purposes of the workshop are as follows: (1) to develop further knowledge about the process and requirements for educational design; (2) to develop awareness and appreciation of the roles and organizational capabilities and capacities necessary for a design process; and (3) to assist the leadership to explore the various dimensions and options for shaping a design inquiry process and for establishing general parameters for the designers. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: