Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoskos, Kathy
InstitutionJohn Carroll Univ., Cleveland, OH.
TitelA Naturalistic Study of the Ecological Differences between Whole Language and Traditional Individualized Literacy Instruction in ABE Settings.
Quelle(1990), (89 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Literacy; Classroom Environment; Diagnostic Teaching; Directed Reading Activity; Individualized Reading; Literacy Education; Program Effectiveness; Program Evaluation; Reading Instruction; Reading Strategies; Teaching Methods; Whole Language Approach
AbstractA study examined differences between a prescriptive individualized approach to literacy instruction in adult basic education (ABE) settings. Six ABE classrooms participated in the study with four continuing traditional literacy instruction and two providing whole language-oriented literacy instruction. Average attendance per session was 12 adults. The classroom served as the unit of analysis, with a total of 60 hours of observation conducted by a trained observer over the 6-month implementation phase of the year-long project. The findings revealed substantive differences between the two modes of instruction along various dimensions of educational climate. Interpreted broadly, the findings suggest that whole language-oriented instruction is more andragogical in nature, more supportive of higher-order thinking with print, and a more compelling form of literacy acquisition for adult learners. Implications for ABE policies and practices were identified. (60 references and 13 tables/figures) (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: