Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnston, Jerome
Sonst. PersonenJoscelyn, Mary K. (Hrsg.)
InstitutionNational Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning, Ann Arbor, MI.; Michigan Univ., Ann Arbor.
TitelThe Computer Revolution in Teaching. Accent on Improving College Teaching and Learning, 5.
Quelle(1989), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Educational Change; Higher Education; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractResearch findings on computer use in college courses are reviewed. Faculty who have utilized computers in their courses report that computers increase student engagement, add realism to instruction, promote skill mastery and understanding of basic principles, augment laboratory experiences, and encourage inferential thinking. Five case-study excerpts show how computer use impacts student learning. Faculty report that computer usage requires a heavy, ongoing investment of their time in finding or developing software, training students, adapting curriculum, and modifying lectures or exercises. It is concluded that computer-based learning motivates faculty and students alike, differs from traditional lecture and discussion classes in several ways, requires leadership, and is costly, but has great rewards. Nine further readings are listed. (JDD)
AnmerkungenNational Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning, 2400 SEB, University of Michigan, Ann Arbor, MI 48109-1259 (free with self-addressed, stamped envelope).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: