Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaron, Mark A.
TitelA Planning Model for American-Sponsored Overseas Schools.
Quelle(1990), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDependents Schools; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Foreign Nationals; International Programs; Overseas Employment; Private Schools
AbstractThe main reason for the establishment of American-Sponsored Overseas Schools (ASOS) was to offer the dependents of Americans living abroad educational opportunities similar to what was available at home. ASOS have several general characteristics, including being privately controlled, nonprofit, nonsectarian, and American or binational in character. Changing enrollment, professional turnover, a high degree of autonomy, and shifting funding patterns have affected the ability of ASOS to use rational planning. The most serious problems in the ASOS planning base are a lack of information about relative school status, lack of clear direction, and lack of a designated strategy. The concluding section examines the applicability of several major planning models to problems faced by ASOS in Latin America. (16 references) (EJS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: