Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Bangkok (Thailand). Regional Office for Education in Asia and the Pacific.
TitelClassroom Use of Artistic and Cultural Heritage. Report of a Regional Meeting (Bangkok, Thailand, August 30-September 3, 1982).
Quelle(1983), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Art Education; Cultural Awareness; Cultural Background; Cultural Education; Cultural Enrichment; Curriculum Development; Developing Nations; Educational Development; Educational Policy; Foreign Countries; International Educational Exchange; Teaching Methods
AbstractAt the conference reported in this document, participants from eight Asian Pacific countries met to exchange experiences in regard to: (1) the use of artistic and cultural heritage for educational purposes; and (2) the contribution of the educational system to appreciating, preserving, and enhancing the artistic and cultural heritage, especially in the context of "culture for all." Five chapters make up this report. Chapter 1 is a general introduction. The remaining chapters concern: (1) the dimensions of culture and heritage: (2) the artistic and cultural heritage in support of learning in school curricular areas; (3) appreciation, preservation, and enhancement of the artistic and cultural heritage through use in the classroom; and (4) suggestions for action at the national and regional level. Three annexes contain the agenda, list of participants, and list of documents. Three appendices contain the texts of three speeches made at the meeting: (1) welcoming remarks by R. R. Singh, Assistant Director General, UNESCO Regional Office for Education in Asia and the Pacific; (2) E. Nathalang, Ministry of Education in Thailand; (3) Minister of Education in Thailand, K. Sirisumpundh. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: