Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFitch, Clarence E.
TitelChicago School Reform: Who's the Boss?
Quelle(1990), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Responsibility; Citizens Councils; Committees; Decision Making Skills; Effective Schools Research; Elementary Secondary Education; Group Dynamics; Participative Decision Making; School Based Management; School Restructuring
AbstractDecision-making responsibilities of participants in a school based management program in Chicago (Illinois) are discussed in this report. Tension among the local school board council, principal, and professional personnel advisory committee is examined, with a focus on learning decision making skills. Shared decision-making facilitates school-based management which makes ownership and implementation of decisions made by the whole team doable. A conclusion is that "the boss" in Chicago school reform is not a person but a shared decision-making process, which requires participants to be trained in group dynamics and change agentry. A call is made for training school personnel in these skills so that they may share them with parents and community. (31 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: