Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGaffney Janet S.; Anderson, Richard C.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelTwo-Tiered Scaffolding: Congruent Processes of Teaching and Learning. Technical Report No. 523.
Quelle(1991), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 1; High Risk Students; Learning Processes; Learning Strategies; Models; Primary Education; Reading Instruction; Scaffolding (Teaching Technique); Teacher Education; Teacher Student Relationship
AbstractA two-tiered scaffolding model can be used to explain the complex and critical relationships between the teaching and learning of teachers and the students they teach. The first tier of scaffolding is a teacher, or someone else who qualifies as a more capable other, providing support for a student. The second tier depicts the support necessary to assist an adult in supporting a child in a manner consistent with the method located on the first tier. The two-tiered scaffold illustrates the integral, interactive relationship between the processes used to prepare experts and the method used to teach novices. Reading Recovery, a supplemental program for first-grade children who are at risk of reading failure, can be seen as an instantiation of Vygotsky's theoretical framework and illustrates the two-tiered scaffolding model. (Twenty-seven references are attached.) (Author/SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: