Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBingman, Mary Beth; und weitere
InstitutionTennessee Univ., Knoxville. Center for Literacy Studies.
TitelA Teacher in a Different Way: Group Literacy Instruction in Tennessee.
Quelle(1990), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Literacy; Group Dynamics; Group Experience; Group Instruction; Grouping (Instructional Purposes); Illiteracy; Literacy Education; Workshops
AbstractIn spring 1990, the Center for Literacy Studies convened two 1-day workshops on group literacy instruction, bringing together some 41 literacy coordinators, teachers, volunteers, and students from the eastern part of Tennessee. The workshops were designed to share experiences on the introduction of group methods, to exchange ideas on "what works," to identify continuing needs and problems, and to give new insights. Literacy practitioners enjoyed working in groups. Workers and students alike valued the interaction made possible by group instruction. Adult learners talked about the support and challenges that group members give each other. They identified as problems the effects of people with different educational levels and learning styles working together. Participants also shared specific information on making group literacy programs work: organizing groups, recruiting and retaining students, choosing content and materials, working with students who learn differently, defining and assessing success, and training volunteers and teachers. (YLB)
AnmerkungenCenter for Literacy Studies, University of Tennessee, 102 Claxton Education Bldg., Knoxville, TN 37996-3400 ($2.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: