Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFellenz, Robert A. (Hrsg.); Conti, Gary J. (Hrsg.)
InstitutionMontana State Univ., Bozeman. Center for Adult Learning Research.
TitelIntelligence and Adult Learning.
Quelle(1990), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Development; Adult Education; Adult Learning; Aging (Individuals); Cognitive Style; Intellectual Development; Intelligence; Learning Strategies; Problem Solving
Abstract"Understanding Adult Intelligence" (Robert Sternberg) focuses on the nature of intelligence. It explains Sternberg's triarchic theory, in which he posits three main aspects of intelligence: its relation to the internal or mental world of the learner, its relation to experience, and its relation to the surrounding world. "Strategies and Learning" (Claire Weinstein) presents a brief overview of the kinds of learning strategies that have been identified that differentiate between more and less successful learners. A brief introduction is also given to an instrument used in a learning-to-learn course that helps to give some assessment of where students are in this area. "Reaction to Presentations: A Panel of Adult Education Professors" (Huey Long et al.) offers comments in an attempt to give focus to further discussions of intelligence and learning strategies. "Real Life vs. Academic Problem Solving" (Robert Sternberg) discusses the difference between everyday problems and academic or test-taking problems. The differences are that academic problems are prerecognized, predefined, and well-structured; most school problems have one right answer; academic problems provide relevant information; in school settings, there is clear feedback; and schools emphasize individual problem solving. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: