Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenConti, Gary J. (Hrsg.); Fellenz, Robert A. (Hrsg.)
InstitutionMontana State Univ., Bozeman. Center for Adult Learning Research.
TitelCultural Influences on Adult Learning.
Quelle(1990), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Adult Education; Adult Educators; Adult Learning; Comparative Analysis; Cultural Influences; Educational Benefits; Educational Research; Faculty Publishing; Foreign Countries; Group Activities; Group Dynamics; Human Capital; International Studies; Lifelong Learning; Organizational Climate; Outcomes of Education; Rural Areas; Rural Environment; Self Concept; China; Georgia; Montana
AbstractFive projects are reported that examined factors related to adult learning in nontraditional environments. "Conrad, Montana: A Community of Memories" (Janice Counter, Lynn Paul, and Gary Conti) reports on a group of adults who for over 40 years have been active in building a better community for friends, relatives, and themselves. A 17-item bibliography lists archives, interviews, and articles, books, and records. "Investing in the Capital Assets of Adults" (Allen Moore) assesses the broad economic implications for a Southern community of its citizens' participation in educational activities. "Contrasting Foundations for Learning and Teaching: Selfhood in China and the United States" (Daniel Pratt) examines the influence of cultural traditions on learners. A model is proposed for how people develop a sense of self. "Educational Barriers to Rural Adults" (Stanley Easton) focuses on barriers to educational participation for adult learners in the rural Northwest. "Development and Utilization of Professional Literature: A Survey of Adult Education Professors" (Ralph Brockett) examines the creation of knowledge in an organizational culture. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: