Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCox, David; Fenton, Jerry
InstitutionOregon State Dept. of Education, Salem.
TitelA Discussion of Concept/Process-Based Science.
Quelle(1990), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Concept Formation; Educational Trends; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Literature Reviews; Problem Solving; Science and Society; Science Curriculum; Science Education; Scientific Concepts; Secondary School Science; Teaching Methods
AbstractA concept/process-based science education program is any science education program in which curriculum instruction, learning, activities, and evaluation are organized by an identified set of fundamental concepts and processes to be developed by students. This differs from science education programs that are topically based. Although topical organization is not necessarily excluded in concept/process-based science programs, such instruction should nonetheless clearly focus on the development of fundamental concepts and processes. This paper includes the following sections: (1) "What Is Concept/Process-Based Science Education?"; (2) "Why Change to Concept/Process-Based Science Programs?"; (3) "How to Understand the Science Process Skills"; (4) "How to Understand Science Concepts"; (5) "How to Facilitate Concept/Process Skill Development"; and (6) "What to Change in a Program." (KR)
AnmerkungenOregon Dept. of Education, 700 Pringle Parkway, S.E., Salem, OR 97310-0290 (Free while supply lasts).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: