Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoldman, Paul
TitelJump-Starting Educational Reform. Implementing British Columbia's Comprehensive School Act.
Quelle(1990), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCentralization; Decentralization; Educational Change; Educational Innovation; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Organizational Climate; Politics of Education; School Based Management; School Restructuring; Canada
AbstractAn educational reform effort to implement a comprehensive school act in British Columbia (Canada) is analyzed with a focus on some sociotechnical and political aspects. An overview of the content, background, and implementation of the reform effort is followed by identification of seven contradictions inherent in the plan. Contradictions are as follows: (1) inconsistency and lack of integration between proposals; (2) lack of incorporation of new ideas into schools' organizational structures; (3) simultaneous centralization and decentralization processes; (4) dysfunctional organizational effects of initial implementation; (5) conflict between content and process; (6) discrepancy between technical-rational and political goals; and (7) conflict between increased parent involvement and increased centralization. (31 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: