Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarty, Harold; und weitere
TitelPresence of Minority Students and Faculty in Higher Education Teacher Technical Preparation Program Areas.
Quelle(1986), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Enrollment Trends; Higher Education; Minority Groups; Schools of Education; Surveys; Teacher Education Programs; Teacher Shortage; Indiana
AbstractGrowing concerns have been raised regarding enrollment figures for Black students and other minority groups in higher education. The current state of minority faculty and student presence is revealed in the institutions of higher education in Indiana. Five population subgroupings were studied including Whites, Blacks, Asians, Hispanics, and females. Trends relating to the preparation of teachers in the critical areas of mathematics, science, computer science, and foreign languages are discussed. Two points of focus examine Indiana's experience with minority enrollment trends in teacher preparation programs. In addition, the implications of a significantly low minority faculty representation paint a dim picture for the presence of minority role models in higher education. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: