Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoyle, Colin
TitelImplementation Mechanisms for Facilitating Community Participation in School Management in Victoria, Australia: An Overview Case Study.
Quelle(1989), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrative Change; Case Studies; Community Control; Community Involvement; Community Support; Decentralization; Elementary Secondary Education; Federal Regulation; Foreign Countries; Governance; Government School Relationship; Participative Decision Making; Policy Formation; Public Schools; School Based Management; School District Autonomy; School Restructuring; State Aid; State School District Relationship; Australia
AbstractA historical overview and analysis of the decentralization process in Victoria, Australia, is the purpose of this paper. The case study illustrates the impact of conflict between political and administrative agendas on attempts to implement the government-initiated policy decision. The current two-tiered system is composed of central and local district administrative levels with clearly defined roles and responsibilities. The modification of the decentralization implementation process illustrates the importance of creating public awareness and involvement for successful policy implementation. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: