Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Nancy
InstitutionNorth Carolina State Dept. of Public Instruction, Raleigh.
TitelA Look at Constitutional Checks and Balances: Study Sheets for U.S. History.
Quelle(1990), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Constitutional History; Governmental Structure; Instructional Materials; Learning Activities; Secondary Education; Social Studies; Teaching Guides; United States History; North Carolina
AbstractThis document is intended as a resource guide for teachers to use in helping students to understand how the United States system of government operates. It examines the background, historical application, and current debate concerning the principle of checks and balances. Ten study sheets feature various figures and episodes prominently associated with the origins, development, and operation of the system. The study sheets provide the following features: background material; questions to test student knowledge; and answers to the questions. The topics include: (1) the 17th century English political philosopher John Lock; (2) the 18th century French political theorist Charles Louis Montesquieu; (3) State Governments (1776-1787); (4) "The Constitutional Convention (1787); (5) The Federalist Papers; (6) Marbury v. Madison (1803); (7) Andrew Jackson and the U.S. Bank Veto (1832); (8) Ronald Reagan--The Iran Contra Affair (1986-1987); (9) Reagan-Iran--Contra Affair (1986-1987), Editorial; and (10) Reagan--Iran Contra Affair 1986-1987), Public Opinion. In addition, nine historical examples, ranging from the assumption of war powers by Abraham Lincoln, through Franklin D. Roosevelt's "court packing" proposal, to Richard Nixon and the Watergate affair, are included for discussion. A list of references, a word search puzzle, and a crossword puzzle that tests for knowledge of constitutional checks and balances conclude the document. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: