Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLopez-Valadez, Jeanne; Reed, Tipawan T-Q
InstitutionNorthwest Educational Cooperative, Des Plaines, IL.
TitelBuilding Competencies To Serve LEP Vocational Students: An Inservice Manual.
Quelle(1989), (310 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bilingual Education Programs; Bilingual Instructional Materials; Bilingual Teachers; Cultural Awareness; Federal Legislation; Inservice Teacher Education; Limited English Speaking; Program Development; Second Language Learning; Special Needs Students; Vocational Education; Vocational Education Teachers; Vocational English (Second Language)
AbstractThis manual was developed by the Project Capacity Building for States (CBS), a national bilingual vocational instructor training project authorized under Title 1, Part B, Bilingual Vocational Instructor Training of the Carl Perkins Vocational Education Act as an aid for individuals conducting in-service training related to serving the Limited English Proficient (LEP) in vocational education. The manual is designed for persons with in-service experience and with basic knowledge of the principles of bilingual vocational education, cross-cultural education, and/or language acquisition. The manual covers a comprehensive range of topics, including the following: (1) issues related to training; (2) legislative mandates; (3) LEP Student identification; (4) cross cultural awareness; and (5) curriculum and instruction. This guide is intended for use as a training tool to assist programs in improving LEP employment and vocational training services. An annotated bibliography of LEP vocational training materials is appended. (JL) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: