Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Howard D.
InstitutionWisconsin Univ. - Stout, Menomonie. Center for Vocational, Technical and Adult Education.
TitelInstructional Supervision VTAE Workshop (Menomonie, Wisconsin, March 28-30, 1989). Final Report.
Quelle(1989), (270 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Inservice Teacher Education; Instructional Improvement; Instructional Leadership; Postsecondary Education; School Supervision; Supervisory Methods; Teacher Administrator Relationship; Teacher Improvement; Teacher Supervision; Vocational Education; Vocational Education Teachers; Wisconsin
AbstractThis document describes a 3-day Wisconsin vocational, technical, and adult education (VTAE) workshop on instructional supervision in vocational education that was based on the University of California at Los Angeles Teaching Model, Clinical Supervision, resulting from the work of Madeline Hunter. A five-page narrative section describes the model, workshop participants, workshop objectives, a topic outline of the material addressed in the workshop, a workshop agenda, and a description of the methods and materials presented. The workshop objectives were to review the content in the elements of instruction, gather data by conducting an observation in a classroom or laboratory setting, plan and conduct an instructional conference, and analyze other instructional conferences. The bulk of the document contains support materials, including correspondence, a registration form, a list of participants, an agenda, handout materials, transparency masters, a certificate of workshop completion, evaluation rating scales, and participants' comments about the workshop. (CML)
AnmerkungenCenter for Vocational, Technical and Adult Education, 218 Applied Arts Bldg., University of Wisconsin-Stout, Menomonie, WI 54751.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: