Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWashington Education Association, Federal Way.
TitelRestructuring Public Education: Building a Learning Community. The Report of the Education Task Force.
Quelle(1989), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Development; Educational Improvement; Educational Innovation; Educational Objectives; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Public Education; School Restructuring; Washington
AbstractThe American educational system faces a critical need for restructuring. Social lag problems created by the transformation from an industrial to an informational society have affected U.S. institutions, especially education. Educators and policymakers must respond to the new economic, demographic, organizational, and educational forces which have altered American society. Included in this report are a historical overview of the common school system and institutional life cycles, a discussion of the environmental forces which have affected U.S. institutions, and suggestions for obtaining 10 educational goals. Although a crisis exists, the situation can be solved through application of available knowledge and a shift in value paradigms. (26 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: