Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLasley, Thomas J.
TitelDesigning a Curriculum That Uses the Knowledge Base.
Quelle(1990), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Critical Thinking; Curriculum Development; Decision Making; Educational Philosophy; Educational Principles; Educational Theories; Elementary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Problem Solving; Program Development; Teacher Education Programs; Teaching Methods
AbstractThis paper reflects on how the differences that surface in a program can be effectively mediated by the design of the curriculum, i.e., how an integrated curriculum combined with a collegial teaching cohort can foster enhanced quality in teacher preparation and can reconcile differences in the philosophical orientation of faculty. The example of the teacher education program at the University of Dayton (Ohio) is cited, with emphasis on the junior year component--the BLOCK program. The BLOCK program, which includes all methods courses required of elementary majors, emphasizes depth and encourages faculty to engage in joint planning and advising with students. BLOCK students learn to evaluate different rule systems, ask critical questions, and derive principles of good teaching. The program utilizes the prescription-principle approach which enables faculty to identify what is important and ensures that students know certain requisite material. Students are challenged to question the limits and exceptions to what they know. An outline of the entire elementary curriculum (professional studies component) is provided in the appendix. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: