Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHitz, Randy; Massoni, Betty
InstitutionOregon State Dept. of Education, Salem.
TitelTrends in Kindergarten and First Grade, Fall 1989. Survey Report and Recommendations of the Early Childhood Advisory Committee.
Quelle(1989), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Size; Educational Trends; Grade Repetition; Grade 1; Home Visits; Kindergarten; Parent Role; Parent Teacher Conferences; Primary Education; School Entrance Age; School Policy; School Schedules; State Surveys; Teacher Aides; Textbooks; Transitional Programs; Volunteers; Oregon
AbstractFindings of a recent Oregon Department of Education survey of elementary school principals are reported. In fall, 1988, questionnaires were mailed to 789 elementary school principals in the state. A total of 694 responded. The survey was designed to provide insight into important trends in kindergarten and first grade. The following topics were covered: (1) class size; (2) aide time; (3) number of kindergarten teachers per building; (4) kindergarten schedules; (5) home visits, parent-teacher conferences, and parent volunteers; (6) early entrance policies; (7) retention and transition classrooms; and (8) use of textbooks to teach reading and writing and other curriculum areas. Each of the eight sections of this report includes survey results and a brief commentary citing current national trends and research on the topic in question. Recommendations of the Department's Early Childhood Advisory Committee are also included in each section. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: