Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpanbauer, Stanley J.
InstitutionFox Valley Technical Coll., Appleton, WI.
TitelMeasuring and Costing Quality in Education: Using Quality and Productivity Methods To Improve Schools.
Quelle(1989), (102 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; College Planning; Community Colleges; Cost Effectiveness; Cost Estimates; Educational Improvement; Educational Quality; Models; Organizational Objectives; Program Costs; Program Descriptions; Two Year Colleges
AbstractThe Measurement and Costing Model (MCM) described in this book was developed and tested at Fox Valley Technical College (FVTC), Wisconsin, to enhance the college's quality improvement process and to serve as a guide to other institutions interested in improving their quality. The book presents a description of the model and outlines seven steps other schools can use to implement the MCM. The seven steps are as follows: (1) determine the key elements of educational quality; (2) establish criteria or "conforming requirements" for measuring quality in each area; (3) decide on measurement strategies; (4) implement measurement techniques; (5) design a costing system; (6) calculate the costs of quality; and (7) set goals. Appendixes contain charts for each of six quality elements, including information on conforming requirements, measurement strategies, and the cost of nonconformance. The six quality elements are human resources, curriculum and instruction, planning, marketing, use of technology, and customer service. In addition, 1987-88 costs of conformance and nonconformance are detailed. (WJT)
AnmerkungenFVTC Bookstore, Fox Valley Technical College, 1825 N. Bluemound Dr., P.O. Box 2277, Appleton, WI 54913-2277 ($12.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: