Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBates, A. W.; Prescott, William
TitelLanguage Teaching, Distance Education and the New IET Papers on Boradcasting No. 290.
Quelle(1988), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Distance Education; Educational Media; Evaluation Criteria; Foreign Countries; Higher Education; Intermode Differences; Programing (Broadcast); Second Language Instruction
AbstractThis paper begins with background on the objectives, courses, and students of the British Open University. The aims and structure of a proposed modern language program are then outlined, and plans for using print, television/video, radio/audiocassette, and software learning materials are briefly described. A summary of some experiences of broadcasting organizations in using media to teach languages at a distance is presented, and it is concluded that other means need to be developed for distance learning. The paper concludes by discussing the problem of choice among a range of media or modes of presentation--text, audio, television, computers, and people--placing the question within the framework of six criteria: access, costs, teaching functions, interaction and control, organizational issues, and novelty, each one of which is examined in detail. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: