Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVerplaetse, Lorrie
InstitutionSoutheastern Massachusetts Univ., North Dartmouth. Arnold M. Dubin Labor Education Center.
TitelEnglish in the Garment Shops.
Quelle(1990), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Civil Liberties; Compensation (Remuneration); Daily Living Skills; Employer Employee Relationship; Employment; Fashion Industry; Information Seeking; Instructional Materials; Labor Education; Limited English Speaking; Literacy Education; Second Language Instruction; Self Expression; Supervisors; Telephone Usage Instruction; Unions; Vocabulary Development; Vocational English (Second Language); Work Environment; Workplace Literacy
AbstractThis text for limited-English-speaking workers in the garment industry consits of illustrated vocabulary words, grammar lessons, narratives or brief readings, and exercises on employment-related topics. The first section focuses on shop talk, including job-specific vocabulary, simple expressions and explanations, social language, seeking and giving information orally or on forms, job titles and duties, daily schedules and expressions of time, individuals in the immediate work space, the plant, expressing opinions or describing problems, and telephone skills. The second section addresses workers' rights and unions. Topics in this section include identifying problems and describing them to the floorlady, filling out and filing workman's compensation reports, describing working conditions and problems to a supervisor, asserting oneself on compensation issues, expressing needs and problems to the union steward, describing health problems, understanding and expressing basic union and civil rights, understanding union struggles for rights, and making changes using union grievance and other procedures. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: