Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeters, Otto
InstitutionFernUniversitat, Hagen (West Germany). Zentrales Inst. fur Fernstudienforschung Arbeitsbereich.
TitelAnmerkungen zum Studienabbruch (Some Remarks about Students' Dropout). ZIFF Papiere 73.
Quelle(1988), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDistance Education; Dropout Prevention; Dropout Rate; Dropout Research; Foreign Countries; Higher Education
AbstractThis article presents reflections on the high dropout rate at distance education universities in general and at the FernUniversitat in particular. The introduction outlines four reasons why the dropout rate should not be as high as it is. The first chapter--on general aspects--addresses problems of definition of dropout, the astounding differences in dropout rate in various countries, the significance of the dropout rate for the student and the university, and obscurities and absurdities in dropout statistics. The second chapter focuses on the high dropout rate at the FernUniversitat. A catalogue of adverse factors is given, new forms of dropout behavior are discussed, and comparisons are made with distance education institutions abroad. Consequences for research are also discussed. A discussion of possible attitudes toward the high dropout rate at the FernUniversitat is provided in the third chapter. Possible interventions to reduce dropout rate are outlined in the final chapter. Impediments are listed, statistical analyses are interpreted, the dropout research is reviewed, and theory-related long-term multivariate research projects in this area are recommended. Tables and graphs of data are appended. (67 references) (Author/GL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: