Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalz, Garry R.; und weitere
InstitutionERIC Clearinghouse on Counseling and Personnel Services, Ann Arbor, MI.; American School Counselor Association. Alexandria, VA.
TitelA Technological World.
Quelle(1990), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Counseling Techniques; Counselor Role; Elementary Education; Elementary Schools; School Counseling; School Counselors; Technology
AbstractThis sixth chapter in "Elementary School Counseling in a Changing World" contains four journal articles which focus on technological advances. The articles help elementary school counselors explore their own feelings about technology and learn how technology may be used as a counseling tool. "Role of the Counselor with Computers" by Garry Walz notes that the computer has the potential to affect significantly the role of the counselor and examines changing counselor roles in light of recent computer innovations. "High Touch and High Technology: The Marriage That Must Succeed" by JoAnn Harris-Bowlsbey assists counselor educators, supervisors, and practicing counselors to determine conditions under which high technology alone, high touch alone, or the purposeful combination of the two may be the preferred mode of treatment. "Counselor Computer Competencies" by Don Dinkmeyer, Jr. and Jon Carlson suggests competencies the counselor needs to acquire and provides an introduction to computers and their uses. "Getting Comfortable with Computers" by Richard Nelson and Gerald Krockover lists the benefits of different computer uses for counselors. The chapter concludes with a set of issues for elementary school counselors to consider about a technological world. (NB)
AnmerkungenERIC/CAPS, 2108 School of Education, University of Michigan, Ann Arbor, MI 48109-1259.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: