Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLundu, Maurice C.
TitelThe Information Marketing Concept and the Implementation of National Information Policy (NIP) in Zambia.
Quelle(1988), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Developing Nations; Foreign Countries; Information Dissemination; Information Processing; Information Utilization; Marketing; Policy Formation; Technology Transfer; User Needs (Information); Zambia
AbstractThis paper describes the purpose of a national information policy in general, the process that led to the formation of such a policy in Zambia, and the requirements for its successful implementation. Particular attention is paid to the concept of information marketing. It is argued that such a concept would be an implementation requirement if properly applied to the current Zambian situation, and that education and training would play a key role. It is suggested that Zambia's current education system lags far behind in the development of individuals capable of processing "dynamic technology," and that, without such individuals, Zambia cannot implement a nation information policy that promotes the marketing of information as a national resource. (9 references) (Author/EW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: