Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Ben A.; Vining, James W.
TitelPeter Parley and His Way of Teaching Geography to Future Citizens.
Quelle(1989), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Childrens Literature; Elementary Secondary Education; Fiction; Geography Instruction; Nonfiction; Resource Materials; Social Studies
AbstractThree quotes are presented as "Peter Parley's Message to Teachers." (1) "Students wish to participate in their own learning. Begin with the child's present location in time and space, then help the child make connections with the content which you are addressing." (2) "Students are interested in stories and pictures. Children's literature addresses those interests by exploring people, places, historic times, cultures, and social concerns with appealing stories and illustrations." (3) "Students like repetition. Important information needs to be repeated if it is to be remembered over a long period of time, perhaps varied methods of repetition." These quotes are followed by a 66-item annotated bibliography of sources for teaching geography. The items are divided as to geographic area, and an indication is given as to appropriate student level. The document concludes with a poem by Peter Parley. (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: