Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWillie, Alfred F., Jr.; Hatfield, Cecil E.
TitelBlending Research and Reality--Effective Middle Level Strategies.
Quelle(1988), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducational Environment; Excellence in Education; Intermediate Grades; Junior High Schools; Learning Motivation; Middle Schools; Research Utilization; School Effectiveness; Student Characteristics
AbstractThis article defines school improvement, looks at indicators of quality schools, discusses the characteristics of the middle level child and proposes practical strategies which blend research data and school level practices for the middle level learner. In order to clearly understand the school improvement movement at the middle level, one must be aware of the research and practical implications at the holistic level of public education as described in the research literature. Educational reform reports, research on effective schools, characteristics of the middle level learner, and practical strategies to improve learning must be reviewed, synthesized and blended. The discussion explores the effects of the educational reform reports, the research on effective schools, the characteristics of the middle level learner and the effective strategies that blend the research with the reality of learning. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: