Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France).
TitelHigher Level Distance Education. Perspectives for International Cooperation and New Developments in Technology. Proceedings of the Unesco International Consultation on High Level Distance Education (Geelong, Victoria, Australia, September 6-11, 1987).
Quelle(1987), (260 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Developing Nations; Distance Education; Educational Technology; Foreign Countries; Higher Education; International Cooperation
AbstractThese proceedings of a Unesco conference on higher-level distance education begin with an overview of the topic by the Unesco Secretariat which covers: (1) distance education in different contexts; (2) new technological aspects of distance education; (3) an assessment of distance education as related to specific aspects of higher education; (4) higher level distance education networks; (5) cooperation in higher level distance education; and (6) objectives of the Unesco action plan. Two background papers dealing with world trends in higher distance education, opportunities for international cooperation, and media in distance education are included. Fifteen papers on distance education in the world are then presented, offering a range of views from 14 countries: Algeria, Australia, Cameroon, Canada, Costa Rica, Fiji, France, East Germany, Jordan, Nigeria, Thailand, the Soviet Union, Venezuela, and the United Kingdom. Six papers on developments in distance education at Deakin University (Australia) complete the collection. Biographical notes on contributors are included. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: