Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHerschbach, Dennis R.
InstitutionTwente Univ. of Technology, Enschede (Netherlands).
TitelDeveloping Individualized Instructional Materials: The Learning Activity Packet. Twente Educational Memorandum Number 25.
Quelle(1980), (95 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Business Correspondence; Guidelines; Higher Education; Individualized Instruction; Instructional Design; Instructional Development; Learning Modules; Material Development
AbstractThis paper focuses on the development of the Learning Activity Package (LAP). The first part of the paper discusses the structure of the LAP, including its components (i.e., title, rationale, objectives, content, learning activities, student review, post-evaluation, pretest, alternate activities, management directions, and teacher supplement) and organizing formats. Next, several instructional design considerations are examined (i.e., sequencing, pacing, congruence, learning hierarchy, and format design). A discussion of the development process including requirements for a design team (i.e., writer, educationalist, editor, practicing teacher, illustrator, typist, graphics specialist, subject specialist, and project coordinator) and a development checklist are presented. A brief examination of classroom use of LAPs follows. Examples of an LAP and teacher supplement on writing business letters are appended. (MSE)
AnmerkungenTwente University of Technology, Department of Educational Technology, P.O. Box 217 7500 AE Enschede, The Netherlands.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: