Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaynes, W. Lance
TitelOn Theoretical Progress and Basic Course Pedagogy.
Quelle(1988), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Practices; Higher Education; Speech Communication; Speech Instruction; Teacher Effectiveness; Teacher Role; Theories; Theory Practice Relationship
AbstractThe gulf between scholarly applications and rhetorical praxis in the speech classroom is enormous. It seems clear that the theoretical base will never release its stranglehold on the classical paradigm until the agendas of basic course classrooms do so as well. No new paradigm may realistically hope to contest the established tradition until the paradigm can be and is taught and applied so handily as to satisfy the pragmatic needs of professional and student communicators. There needs to be a special relationship between practices in basic courses and the advancement of theoretical knowledge in the field. By deliberately broadening the basic course focus to include new theory, educators take an important step to ease the path as they reach for the future. (Nineteen references are attached.) (MG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: