Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaine, David
TitelEcological Inventories and Curriculum Development for Special Education in Developing Countries.
Quelle(1988), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Skills; Cultural Influences; Curriculum Development; Daily Living Skills; Developing Nations; Disabilities; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Special Education; Student Educational Objectives; Teaching Methods
AbstractThe paper describes common problems associated with special education curricula used in developing countries. Some of the problems are: (1) an emphasis on rote recall rather than comprehension and application of knowledge; (2) a focus on academic rather than functional skill training; (3) the teaching of generic, readiness, and preacademic skills rather than direct instruction of skills in the form in which they are or will be required in common daily tasks. Recommendations include: development of basic needs curricula founded on an analysis of the social, cultural, economic, and geographic characteristics of the students' environments; the development of curricula based on the analysis of both current and future needs in the students' environments; and the integration of academic and practical skill training. The paper also discusses step-by-step procedures for using ecological inventories to develop curricula that incorporate these recommendations. These curricula are ecologically valid for contemporary and future urban and rural environments in various developing countries. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: