Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeiman-Nemser, Sharon; und weitere
InstitutionNational Center for Research on Teacher Education, East Lansing, MI.
TitelChanging Beginning Teachers' Conceptions: A Description of an Introductory Teacher Education Course. Research Report 89-1.
Quelle(1989), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducation Majors; Expectation; Higher Education; Learning Processes; Misconceptions; Preservice Teacher Education; Self Concept; Student Attitudes; Teaching Experience; Teaching Skills
AbstractThis paper describes an exploratory study of conceptual change in 91 students enrolled in an introductory course at Michigan State University designed to help beginning teacher education students examine critically their preconceptions. The data consist of essay responses written at the beginning and end of the term. The authors were interested in whether and how students' ideas changed over the course of the term, what factors influenced the changes, and whether the responses of students in a classroom participation observation version would differ from those in the nonfield version of the course. The study analyzed data along four dimensions that represent major themes in the course: (1) traditions of teaching; (2) the relationship of teaching and learning; (3) the contexts of teaching; and (4) the knowledge required of teaching. Besides illustrating changes in students' thinking, the paper also describes goals for student learning and activities that students undertake in the course. (Author/JD)
AnmerkungenNational Center for Research on Teacher Education, 116 Erickson Hall, College of Education, Michigan State University, East Lansing, MI 48824-1034 ($4.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: