Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Judith L.
TitelA Study of the Relationship between Student Learning Styles and Student Evaluation of Instructor Effectiveness.
Quelle(1989), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Higher Education; Student Characteristics; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Teacher Student Relationship
AbstractThis paper examines the relationship between age, ability, achievement, and learner preferences, and student evaluations of instructor effectiveness. The sample for this study consisted of 116 students enrolled in two sections of an introductory psychology course at the University of Southern Maine. Five independent variables were examined: age, ability, grade, grade point average (GPA), and learner preferences. Findings indicate a significant but modest relationship between some student characteristics and their evaluations of teacher effectiveness. It appeared that certain learner preferences are predictive of more positive evaluations of instructor performance. Appended are 16 references, four tables of constructive and regressive variables, an end-of-course evaluation form, and a copy of the Johnson Learner Preference Scale. (SI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: