Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRule, David L.; Grippin, Pauline C.
TitelA Critical Comparison of Learning Style Instruments Frequently Used with Adult Learners.
Quelle(1988), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Learning; Adults; Cognitive Measurement; Cognitive Style; Comparative Analysis; Evaluation Methods; Learning Processes; Learning Strategies; Psychometrics; Test Construction; Test Interpretation; Test Reliability; Test Reviews; Test Use; Test Validity; Group Embedded Figures Test; Learning Style Inventory; Myers Briggs Type Indicator; Productivity Environmental Preference Survey; Self Directed Learning Readiness Scale
AbstractTheoretical framework, instrument development, and psychometric qualities are reviewed for some measures of learning style currently in use with adults. Instruments reviewed include: (1) Kolb's Learning Style Inventory I; (2) Kolb's Learning Style Inventory II; (3) the Myers-Briggs Type Indicator; (4) the Productivity Environmental Preferences Survey; (5) the Self-Directed Learning Readiness Scale; (6) the Personal Style Indicator; and (7) the Group Embedded Figures Test. For each review, the reliability, validity, interpretation, and utility of the test are discussed. Reviewed instruments come from various theoretical perspectives and have been in existence for varying lengths of time. The review does not indicate that older instruments are more reliable or valid than newer counterparts, but does demonstrate the vast amount of information available for older instruments. For instruments more recently developed, more quality information is needed for the user to make informed decisions about their use. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: