Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOja, Sharon Nodie; Ham, Maryellen C.
InstitutionNew Hampshire Univ., Durham. Dept. of Education.
TitelA Collaborative Approach to Leadership in Supervision: Practice Profile. Part C of the Final Report.
Quelle(1988), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAction Research; College School Cooperation; Cooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Principals; Program Content; Program Development; Program Evaluation; Student Characteristics; Teacher Characteristics; Teacher Interns
AbstractIn this section of the final report a complete practice file for developing a similar program is presented, describing 17 components of the program: (1) collaborative action research process; (2) principal leadership group; (3) teacher supervision group; (4) school-university task force on supervision; (5) coordinator of teachers and interns (CTI); (6) evidence of successful collaboration; (7) institutionalizing tasks and roles for the collaborative supervision model in schools; (8) institutionalizing tasks and roles for the collaborative supervision model in the university teacher education Program; (9) advisement and placement processes for student teaching interns; (10) selection of university supervisors; (11) selection of cooperating teachers; (12) knowledge base in adult development and models of supervision; (13) collaborative supervision matching model process (teacher/intern); (14) observation, feedback, and evaluation process; (15) the exploring teaching and graduate intern seminar courses; (16) supervision/evaluation measures; and (17) the supervisory competencies assessment inventory. For each component a list is provided of ideal practice, acceptable practice, and unacceptable practice. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: