Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOja, Sharon Nodie; Ham, Maryellen C.
InstitutionNew Hampshire Univ., Durham. Dept. of Education.
TitelA Collaborative Approach to Leadership in Supervision: Project Portrayal. Part A of the Final Report.
Quelle(1988), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChange Agents; College School Cooperation; Cooperating Teachers; Curriculum Development; Higher Education; Leadership Responsibility; Preservice Teacher Education; Program Development; Student Teaching; Supervisory Training; Teacher Education Programs
AbstractThis is a report of the development and implementation of a collaborative program at the University of New Hampshire which focuses on the preparation of public school cooperating teachers as more effective supervisors of both graduate student interns and undergraduate students who are exploring teaching as a career. Specifically, the program expects experienced practicing teachers to play a major role in the preservice instruction of teachers, to assist with the continued growth of inservice teachers, and to assume the role of initiator or change agent in curriculum. The report includes: (1) project description and evolution; (2) major issues, strategies, and collaborative approaches; (3) major outcomes and findings; (4) institutionalized features of the project; (5) project implications and lessons learned; and (6) product development. Tables are appended showing the phases of the project, two approaches to supervision, dissemination activities, theoretical framework in collaborative supervision, and a summary of process/content outcomes and assessments. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: