Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelMotivation in the Reading Curriculum.
Quelle(1988), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Curriculum Development; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Learning Motivation; Motivation Techniques; Reading Habits; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Skills; Student Motivation
AbstractDealing with student motivation in the reading curriculum, this paper begins by discussing why motivation is important. Next it explores reasons for lack of motivation and ways to remedy the problem, including teacher enthusiasm; appropriate reading materials; variety in teaching methods; balance among cognitive, affective, and psychomotor learning objectives; and meaningful learning. Seven recommendations to improve the reading curriculum follow, such as: taking a holistic approach to reading; student participation in decision making; adequate teacher preparation; and promoting enjoyment and vicarious life experiences through reading. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: